·͙⁺˚*•̩̩͙✩•̩̩͙*˚⁺‧͙⁺˚*•̩̩͙✩•̩̩͙*˚⁺‧͙⁺˚*•̩̩͙✩•̩̩͙*˚⁺‧͙ Навколополярні сузір'я, Ч.I

Що знаходиться поруч з точкою північного полюса світу Полярна зірка входить в сузір'я Малої Ведмедиці. Це і сусідні сузір'я належать до кола приполярних. У наших широтах вони є не заходять, тобто видно протягом всієї ночі. Це, крім Малої Ведмедиці, Велика Ведмедиця, Дракон, Кассіопея, Цефей і Жираф.

polarconst1
────────⊹⊱✫⊰⊹────────
Найбільш відомим з сузір'їв цієї групи, безумовно, є Велика Ведмедиця. Її ківш з семи зірок знаком по-моєму всім, навіть часом далеким від астрономії людям. Велика Ведмедиця ще й одне з найбільших за площею сузір'їв неба - воно займає близько 1280 кв.градусов. У нього входять 125 зірок видимих неозброєним оком (тобто до 6 зоряної величини). Сузір'я дуже давнє і носить однакову назву у більшості народів світу, в т.ч. у американських індіанців.

Ось як зображували це сузір'я в старовинних атласах -

UMi1
────────⊹⊱✫⊰⊹────────

У Великій Ведмедиці багато цікавих туманних об'єктів, є подвійні зірки придатні до спостереження в аматорські прилади.



Комментарии