·͙⁺˚*•̩̩͙✩•̩̩͙*˚⁺‧͙⁺˚*•̩̩͙✩•̩̩͙*˚⁺‧͙⁺˚*•̩̩͙✩•̩̩͙*˚⁺‧͙ Навколополярні сузір'я, Ч.II

Якщо провести пряму через дві крайні зірки ковша - альфу (Дубге) і бету (Мерак) і відкласти п'ять відстаней між зірками, ми знайдемо зірку другий зоряної величини - це знаменита Полярна зірка, альфа Малої Ведмедиці. Неподалік від неї розташований північний полюс світу. Описаним вище способом можна з успіхом зорієнтуватися на місцевості - адже уявна проекція небесного полюса на лінію горизонту дасть нам точку півночі - напрямок на північ.
Мала Ведмедиця теж була відома людям ще з дуже далекої давнини. Невеликий ківш з п'яти зірок при русі протягом ночі описує коло навколо небесного полюса. Це сузір'я досить компактне - 256 квадратних градусів за площею і в нього входить всього 20 зірок видимих ​​неозброєним поглядом.

Якщо ми продовжимо пряму, по якій ми шукали Полярну зірку, трохи далі, то десь ще через пару все тих же відкладених відстаней між альфою і бетою Б.Медведіци, ми знайдемо сузір'я Цефея. Згідно з легендою це цар Ефіопії, один з героїв міфу про Персея та Андромеду, вознесений Зевсом на небо. Основна група зірок Цефея нагадує перевернутий будиночок. Це сузір'я містить близько 60 зірок яскравіше шостої величини і займає площу 588 градусів. У сузір'ї є цікаві подвійні і змінні зірки.
На старовинних картах сузір'я Цефея позначалося так -

cep1
────────⊹⊱✫⊰⊹────────


Комментарии